Workshops

Foreningen bestræber sig på at holde et par workshops hvert år. Her lejer vi en folkeskole, og bruger sløjd-, sy- og malelokaler til at skabe fede ting til vores hobbier! Nogle gange vil det være frit for, hvad der laves, mens der andre gange vil være bestemte temaer (som f.eks. at lave grej til foreningens Krigslive-gruppe).
Hvis lokationen tillader det, er der mulighed for overnatning.

Workshops koster oftest 200 kr. for en weekend, og er inklusive alle hovedmåltider på stedet. Pengene går til mad og leje af lokaler.

Vi laver en begivenhed på Facebook, når den næste workshop er planlagt.

Af hensyn til planlægningen skal alle deltagere tilmeldes på forhånd. Vi serverer mad til alle deltagere, og der spises altid sammen, så vi kan få et godt sammenhold og holde nogle hyggelige pauser sammen. Der serveres også sædvanligvis frugt og grønt mellem måltiderne til alle de “arbejdende” deltagere, fordi det er vores erfaring, at det opfrisker hjernen og giver folk godt humør.

Hyggeaftener

Til hyggeaftenener mødes DGL’s medlemmer til spil, lege, konkurrencer og hyggesnak over en weekend. Det er et rent socialt arrangement, hvor medlemmerne kan mødes uden for rollespillet, og der er derfor rig mulighed for at blive endnu bedre venner med folkene i foreningen, som ellers kun ses en gang om måneden.
Tilmelding og mad foregår som til en workshop.

Kampdage

En kampdag er et arrangement, der varer en eftermiddag. Vi mødes og afholder markslag i forskellige varianter med sjove indslag i afslappet sindelag. Det er en rigtig god mulighed for at møde nye mennesker, hygge sig med sine venner i foreningen og få brændt noget krudt af, når det kilder i fingrene for at få brugt sine våben lidt ekstra.

Læringsaftener

Den Glemte Legion er begyndt at tilbyde læringsaftener for sine medlemmer, så vi kan udvikle vores fælles viden og erfaring i foreningen. Det kan være kurser i at male miniature-figurer, moddellere med Green Stuff, lære rollespilssange, arrangør-workshops, læring om god storytelling, syning, læderarbejde og hvad der ellers kan være stemning for. Disse annonceres på facebook-siden og foregår typisk i vores lokaler.